0

rökning

Jag har rökt från att jag var 14 år ca. 
Nu 13 år senare har jag slutat. 
Det var inte enbart för hälsan det var också för kostnaden, det var faan så dyrt i slutet.  
55 kr per paket som innehöll 19 cigg, jag röka ca 25 cigg om dan.. :/
Rövdyrt. 
 
Det var första och förhoppningsvis sists gången jag sluta.  
Jag har inte ens försökt sluta förut men nu fick det fan vara nog. 
Det är nog snart två månader sedan jag slutade, det var fan inte lätt, suget kommer nu ibland också. 
Men räddningen blev snus. 
En dosa som innehåller 20 påsar räcker i ca 4 dagar, så det är ju inget jag överkonsumerar. 
Och kanske kan jag sluta med det också om ett tag. 
 
Det är gött att inte lukta rök konstant. 
Man känner dofter mycket mycket bättre.
Konditionen blir bättre. 
Det är många fördelar att skippa ciggen.
 

Kommentera här: